Referências: |
Da Rocha Falcão, J. T. (2003). Psicologia da Educação Matemática. Uma introdução. Belo Horizonte: Autêntica.
Fritz, A., Haase, V. G. & Räsänen, P (2019). (Eds.). International Handbook of Mathematical learning difficulties. From the laboratory to the classroom. Switzerland: Springer.
Kollosche, D. , Marcone, R., Knigge, M., Penteado, M. G. & Skovsmose, O. (2019). (Eds.). Inclusive mathematics Education. Stafe-of-the-art research from Brazil and Germany. Switzerland: Springer.
Martins, E. & Lautert, S. (2016) (Orgs.). Diálogos sobre o ensino, a aprendizagem e a formação de professores: Contribuições da Psicologia da Educação Matemática. Rio de Janeiro: Editora Autografia.
Norton, A. & Alibali, M. W. (2019). (Eds.). Constructing number. Merging perspectives from psychology and Mathematics Education. Switzerland: Springer.
Nunes, T. (1997). Systems of signs and mathematical reasoning. In T. Nunes & P. Bryant (Org.) Learning and teaching mathematics: an international perspective (p.29-47). London, Psychology Press.
Nunes, T. ; Dornelles. B. V. ; Lin, P. & Rathgeb-Schnierer, E. (2016). Teaching and Learning about whole numbers in primary school. Switzerland: Springer Open. Series editor.
Pais, L. C. (2001). Didática da matemática. Uma análise da influência francesa. Belo Horizonte: Autêntica.
Ribeiro, A. J., Healy, L., Borba, R. E. S. R. & Ali Fernandes, S. H. (2018) (Eds.). Mathematics Education in Brazil. Panorama of Current Research. Switzerland: Springer.
Vergnaud, G. (1990). La théorie des champs conceptuels. Recherches en didactique des mathématiques. v. 10, n. 13, 133 -170. |